Wednesday 20 May 2020

6th Grade Lesson 2 Week 8 (Thursday 21st May)






Hello again! Come on, children! This week is almost over!! You're doing great!

In the last session we looked at everything we need to talk about our routines (vocabulary, adverbs, present simple and the time). What are we going to do today?

  • First we are going to learn about the English culture and customs. Obviously it will be related to the routines: today we will see how a school day is like in the UK and we will also see how the routines of an ordinary day of the queen of England are like. God save the queen!
  • Finally, not everything will be routines related to our daily activities since when we talk about routines we also have to talk about the activities that we do in our free time. So we will end up seeing vocabulary related to leisure and free time activities.

Hola de nuevo!! Venga chicos! Esta semana ya está casi terminada!! Lo estáis haciendo genial!

En la anterior sesión estuvimos repasando todo lo que necesitamos para hablar de nuestras rutinas (vocabulario, adverbios, presente simple y las horas) .¿Que vamos a hacer hoy?

  • Primero vamos a conocer un poco de la cultura inglesa y sus costumbres. Obviamente estará relacionado con las rutinas: hoy toca ver cómo es un día de colegio en Reino Unido y también veremos como son las rutinas de un día corriente de la reina de Inglaterra. ¡Dios salve a la reina!
  • Por último no todo van a ser rutinas relacionadas con nuestras obligaciones diarias ya que también  cuando hablamos de rutinas tenemos que hablar sobre las actividades que hace uno en su tiempo libre. Así que terminaremos viendo vocabulario relacionado con el actividades de ocio y tiempo libre.





.


Queen Elizabeth II












Pincha aquí para hacer la ficha


You know that when we want to express the activities we like and don't like to do we use the verb LIKE and to the action that follows we add -ing.
In the following activities we could practice it.

Ya sabéis que cuando queremos expresar las actividades que nos gustan y las que no nos gustan hacer utilizamos el verbo LIKE y a la acción que le sigue le añadimos -ing.
En las siguientes actividades podremos practicarlo.















No comments: